وبلاگ

نگهداری شبکه های مخابراتی

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و خدمات مخابراتی و بالطبع آن نیاز به شبکه‌های بزرگ انتقال اطلاعات، پشتیبانی و نگهداری مراکز داده، سایت‌ها و دکل‌های مخابراتی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و مخابراتی تبدیل شده است. شرکت‌های مخابراتی برای افزایش سطح خدمات خود همواره در پی بهبود مستمر پروسه‌های تعمیر، نگهداری و رفع ایرادات سایت‌ها و دکل‌های خود به همراه تجهیزات آنها می‌باشند.

در واقع پروسه‌های نگهداری که به صورت مستمر و دوره‌ای می‌باشند دقیقا از لحظه نصب‌و‌راه‌اندازی آن سایت آغاز شده و تا پایان چرخه عمر آن سایت ادامه می‌یابند.

در سایت‌ها و شبکه مخابراتی تجهیزات به دو دسته اَکتیو و پَسیو تقسیم‌بندی میشوند. تجهیزات اکتیو به تجهیزاتی اطلاق میشود که در هدایت و انتقال داده‌ها و اطلاعات کاربران استفاده شده و در واقع به منبع برق متصل میباشند (همانند رادیوهای مخابراتی، سوئیج، مسیریاب و غیره). تجهیزات پسیو به تجهیزاتی همچون کنتور برق، دکل، کابل، سیم و فیبرنوری، کانکتور و داکت اطلاق میگردد که بیشتر برای زیرساخت مورد نیاز تجهیزات اکتیو مورد استفاده قرار میگیرند و ماهیتاً قابل برنامه‌ریزی نمی‌باشند. در یک شبکه مخابراتی هم تجهیزات پسیو و هم تجهیزات اکتیو نیاز به نگهداری مستمر از نوع اصلاحی و پیشگیرانه دارند.

شرکت اتصال صنعت میانه در این زمینه نیز فعالیت های متعددی انجام داده است و سابقه همکاری با اپراتورهای مختلف مخابراتی را در یک بازه 10 ساله فرآهم آورده است.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
فروشگاه